JVM-final = DOMARSKANDAL

Var jag ensam om att sitta uppe hela natten för att se en bedrövlig hockeymatch?

Asso, Sverige visade i natt (svensk tid) att dom inte är redo för stora finalen ännu. Nästa JVM lovar jag att dom är redo! Per Mårts, vilken coach! Han får gubbarna att inte sluta kämpa, kämpar andan gav Sverige ändå ett mål.

Sveriges bästa JVM på länge, tycker jag. jag kan ha fel.
Visst, jag kanske inte kan så mycket om hockey och dess regler men fan fattar jag att man inte får köraöver en målvakt så brutalt som Kanada gör 4-5 gånger :@ jag blev ritkigt förbannad!!!
Om man lyssnade på Hedman i en av periodpauserna sa han att hinna hela JVM började hade man sagt att om man körde över målvakten skulle man åka ut..
Men om inte Kanadickerna inte körde över Markström, vad är då en överkörning på målvakt?! :S :O
Sen när Kanada får  två utvisningar och ska vara 5-3 på isen, råkar en domare hitta en utvisning på en svensk (Lasu). Visst han gruffade lite, men om man skulle plocka alla som gruffade då skulle de vara två spelare kvar på isen och de skulle vara de båda målvakterna.. Dom kvittar också utvinsingen så de blir 5-4 på isen :@

Sverige fick stryk med 5-1. 2 mål u öppen kasse.. Hade inte Kanada fått en sådan bra start, mål efter ca 1-2 minuter, hade de varit mycket mer match!

Har ni några invändningar, kommentera gärna då!
Tack för mig, på återseende!

Peace N Love
Kyssar


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vet du vem viktor ekbom är? :D



JA JÄVLA DOMARE! så jävla dÅLIGT!

2009-01-06 @ 19:05:43
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Eriika

Som vi snackade om under matchen. Nästa år är vårat år! DÅ BLIR GULDET SVENSKT! xD hahahah

2009-01-07 @ 01:53:29
URL: http://erikaaberg.blogg.se/
Postat av: Sarah

min styvmamma har cancer :(



sv coolt! i vilken div spelar skövde? har ingen koll :P

2009-01-07 @ 13:22:38
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0