Kvällen

Ja då var man hemma från utbildningen då :)
Vi satt i från 17.00 till ca 20.20 på UJ, Träng och förarutbildning AB för att jag ska få övningsköra med farsan :D haha När vi åkte hem så var de lugnt på hela vägen, från Centrum till "lilla vägen" från Väg 26 in till Stöpen, ca halvvägs in på vägen mötte vi en polisbil (piket buss), farsan slog av halvljuset, men kvar var då att slå av dimmljuset (som är olagligt att köra med)... Det märkte snutarna som bara kolla läget i Stöpen denna afton. Dom vände, körde ikapp oss och på vägen ner mot vårt område kom dom ikapp och stannade oss.. Båda poliserna kom fram till vår bil, bad att farsan skulle blåsa i apparaten för att se om han var nykter (det var han självklart) och visa körkortet. Sen fick han inte sitta kvar i bilen för han skulle följa med till deras fordon för det "regnade" ute, då pallade jag inte vara kvar så jag gick hem, och de var inte långt kvar hem, med bil tar de mindre än 30 sekunder... När farsan kommer hem berättade han vad dom hade gjort: "Dom förklarade för mig hur de fungerar och hur man ska sköta det och bla, bla, bla..." sen säger han följande "Jag fick 500 spänn i böter också"

Jag blir så j**la less på snutar som tar första bästa för att ha något att göra, hade de varit inne i stan skulle dom skita i de för där händer de mer saker. Men snutar som använder sin bricka för att dela ut en bot för en rent ut sagt Barnslig sak är för jävligt på ren svenska!!

Någon som håller med?!

Nu kan jag inte skriva mer på några minuter för jag är så förbannad så jag inte kan skriva hehe

Hörs senare ikväll
Peace and Love
Puss o kram o klapp på stjärten♥

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Visst är hon :) En stjärna

2008-09-03 @ 22:09:27
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0