Mål

Självklart måste man ha mål i livet, vissa är stora och vissa är små. Men mål måste man ju ha för att ta sig fram. Man har ju delmål och ett "huvud" mål som i sin tur kan vara de stora målet.
Ett delmål kan ju vara att klara av alla skoldelar, låg-mellan- och högstadiet och där efter vidare till gymnasiet och få behörighet till Högskola osv.. Jag själv hade som mål när jag gick i högstadiet att få VG i idrott och få minst G i de andra ämnena, och jag lyckades, det var ett delmål. Nu på gymnasiet har jag helt andra, med betyg och vad jag vill efter skolan mot vad jag ville i högstadiet.. Det var en del i ett huvudmål kan man säga.. Huuvdmålet var/är att klara av skolan och kunna läsa vidare..
Men sen finns det ju andra mål också, mål med sin karriär eller hobby, för mig är de just nu en hobby men hoppas att det blir en karriär av det. Det är att döma fotboll. Jag har som huvudmål att döma så högt som möjligt, alltså i EM, VM, OS etc. Men i det måste man har Många delmål, som exempel börja på P16 och F17 och sedan gå uppåt mot R- och dam serier där man kan få kämpa ett tag om man har otur men man får också mycket rutin. Men sen att ta steget upp till herr fotbollen i div. 6 och uppåt till tex. div4. sen kanske man är där ett eller två år och sedan vidare uppåt och till slut. Ett stort delmål i huvudmålet är självklart för mig Allsvenskan.
Här kommer ett citat från en elitcyklists blogg (http://elitcyklist.blogg.se/): "Det är träning efter träning, vikt efter vikt" Där vill jag också tillägga för min del, match efter match, mil efter mil, utskällning efter utskällning.
Ett till citat av samma bloggare: "Men nej, mitt liv är inte tråkigt! Jag har ju valt att ha detta, leva med detta. Men ja, ibland kommer det stunder då jag undrar vad jag gör, för varje dag ifrågasätts det (...)" det är alltid folk som inte förstår sig på mig men de finns också dom som förstår mig väl, det är dock inte så många men några är de, de nära och kära och några domarkollegor. Dessa två citat tycker speglar min hobby lite faktist.

Men vad skulle man med livet göra om man inte hade sina mål. Om man inte skulle kämpa för att nå sina mål, vad skulle man då göra? ligga på sofflocket o bara stirra i taket?!
Nu när jag är sjuk pallar jag inte vara hemma, jag måste träna eller vara fysiskt aktiv, ni som känner mig vet de väl. Men hade jag inte varit den "idrotts idiot" som jag är skulle jag aldirg i hela mitt liv göra detta, det är det jag lever för och inget ska stoppa mig från att kunna uppnå min dröm!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Målen driver oss människor, vi människor måste ha mål för att vilja gå framåt och bli sporrade. OS är mitt mål, att få vara debutant 2012, dit siktar jag. Det är mitt delmål mot ett OS guld.

2008-09-13 @ 09:40:11
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

Enligt mig är det väldigt bra skrivet.

2008-09-13 @ 09:52:07
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Väldigt bra inlägg :) älskar matildas blogg.

2008-09-13 @ 11:00:18
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: ja vist är den :D

2008-09-13 @ 14:20:43
URL: http://gaybloggen.com
Postat av: nil abukar

sv: jo det är bra själv ? (:

2008-09-13 @ 14:48:08
URL: http://nilabukar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0