11/10-08

Som jag skrev i tidigare har jag dömt två matcher idag. En A-flick match mellan Skövde HF och Nossebro och en B-flick match mellan Skövde HF och Linne.

Båda matcherna gick kanon bra, fast bäst gick nog B-flick matchen. Efter den matchen kommer Linne ledarna och säger något liknande: "Om ni två får döma ett tag ihop, kommer ni bli att kanon bra domarpar!".
Vad ska man säga?!
Då blev jag riktigt glad, jag har aldirg fått höra de om handbollen, de kändes bra att få höra de :)
Första matchen (A-flick), den var aldirg jämn kan man säga. Skövde HF tog kommandot direkt och gjorde de dom skulle. Fast i andra halvlek tappade dom lite men de var aldirg någon fara i mina ögon.

Nästa match var de lite mer tempo i och mycket jämnare..
Skövde HF fick en bra start, det fick också Linne. Dom gick jämnt fram till ca 5-5, då drog Linne ifrån med några bollar men HF kom ikapp och de blev en kamp enda in i slutet av matchen. Sen fick ju den underbara kommentaren efter matchen som alla önskar man fick :D

Imorgon 12/10-08
Blir de färd till Lidköping där jag och min kollega Oscar ska döma USMBP (Ungdoms SM B-pojkar) och en Div3 Damer. Får se hur de går, ska bli kul. Men jag är redan nervös, hehe.

Vi hörs mer imorgon om matcherna
Peace n' Love
Kyssar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0