Fortsättning...

... Säsongen 2008 började riktigt bra =) tränade mycket under vintern och början på våren för att komma iform till fotbollen hehe
I början hade jag lite träningsmatcher i P16 och Div. 4 på linjen och så.
Men när väl serierna startade jag med min första senior match i Div. 6. Jag var sjukt nervös och skakade nästan hela jag, hehe. Några veckor innan hade jag känt av en liten förkylning och det är självkalrt för mig, att bli sjuk till något stort hehe. Men den märkte jag självklart av på uppvärmningen, trodde inte jag skule fixa matchen. Sen hade jag också känningar i min vad som jag skadade för ca 1 år sen på handbollen. Jag kunde knappt ta ut ett riktigt löpsteg på uppvärmningen. Men jag kämpade i ca 20-30 minuter och sen gick in och tog på mig matchkläderna och fick massage av min underbara pappa som alltid ställer upp och skjutsar mig till matcher :D Så klockan 15.00, var de dags för match och jag stog där med 22 vuxna karlar som skulle lyda mina regler i 2*45 minuter. Hur djävla nervös är man inte. Så fort jag blåst till match släppte den mesta nervositeten, och efter ca 15-20 minuter fick jag dra min fösrta solklara varning. Det är så sjukt skönt att få göra de =) speciellt i en sådan viktig match för mig och för lagen. Innan den varningen var de lite små fult och så, men efter de var de tyst och fint spel.
Tänk att lilla jag fick 22 spelare + några på bänken att lyda mig. Helt underbart!!!
Den matchen gick kanon bra och jag har fått höra efter matchen att jag var riktigt bra och via domarkollegor att alla var Jätte nöjda =)

Sen fortsatta säsongen i full fart och matcherna kom och gick, jag hade ingen dåligt match på våren, de kände riktigt bra. Tyvärr fick jag mer känningar i vaden och hela kroppen.. Jag orkade inte riktigt i 2*45 minuter o jag tappade fokus men tappade aldrig en match. Jag fick tyvärr bara den Div. 6 matchen på våren för jag var tvungen att tacka nej till några för jag avr sjuk, skadad eller inte hemma. Sen kom Skadevi cup! Fyy fan, jag har inte känt mig så djävla duktig på så sjukt länge inom något. Jag gjorde mina livsmatcher i vissa matcher :D Sen fick jag också prova på att ha linjemän med mig.. det var en ny upplevelse som jag sent kommer glömma =)
Efter skadevi cup blev de lov både i skolan och fotbollen =) skönt de =)
Drog igång igen skifter Juli-Augusti.. jag skulle haft 15-20 matcher på hela augusti, jag kom knappt halvvägs :(
Där satt jag, mitten av aug. hade varit i Källby med Göransson, Väring med Marko och Alban, sen hade jag haft en P16 eller F17 på söndagen. det var veckan innan skolan började. På fredagen nästa vecka fick jag beskedet: Jag hade fått Körtelfeber! Där satt jag med med näsan i vädret och var stolt som en fågel för jag hade fått beröm av kontrollanter. Jag mådde så sjukt bra då för allt flöt på i sin lugna ban, Jag och millan mådde så bra, fotbollen gick bra, allt gick min väg. Men sen började helvetet. Jag fick tacka 'nej' till alla matcher hela hösten! Så jag har inte dömt fotboll sen mitten av augusti... ska jag vara ärlig?! Det suger röv. jag har nu dom senaste veckorna kunnat jogga lätt. Jag skulle haft två matcher i oktober men kan inte ta dom. Det är för jobbigt än.. har inte tagit ett jogging steg sen augusti så jag har ingen ork längre.
Men nu i vinter ska jag verkligen ligga i för att bygga upp min kondiotion och fysik ordentligt så jag kan avacera uppåt. kommer dock inte göra de till säsongen 2009 men 2010 kommer jag nog de :D



Nu vet ni lite om min bakgrund, bara fråga om ni vill veta mer =)
Jag kommer självklart uppdatera när de finns saker att uppdatera om :)
Peace n' Love♣


Kommentarer
Postat av: Helin.K

kämpa bara så går allt bra hoppas jag, gör allt du kan för att bygga upp din kontidtion ;)

Peace n Love!

2008-10-11 @ 17:49:17
URL: http://kurdiiiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0