Dömning

Ja då var de dags att blogga lite om idrott i allmänhet och lite mer inriktning på dömning =)
Först kommer lite bakgrund och så varför jag dömer och vad jag gillar med idrott och så.. sen får ni läsa mer =)

Jag började med idrottandet när jag var 5-6 år och började spela handboll i en klubb i stöpen som heter HK Country. Det är förövrigt en plantskola till klubben IFK Skövde. Jag valde mellan IFK och HKC, fast valet blev inte så svårt för i IFK var man tvungen att satsa redan från handbolls skolan så jag valde HKC för där fick man"leka" med bollen, inte satsa på Eliteserien med en gång. Så jag har spelat i Stöpen till denna säsongen då jag valde att sluta för jag hinner inte med, träna 4-5 gånger/ vecka + match. Och sen skolan på de också. Sen hade jag väldiga skadeproblem och astmabesvär dom sista 2-3 åren så jag ville vila kroppen lite också.. Men nu sysslar jag tränar-biten istället. Jag är ledare i ett lag med grabbar födda -95.
Jag har självklart inte bara sysslat med handboll, jag har också spelat fotboll sen jag var 6 år :)
Jag började min "lovande" karriär i Våmbs IF, där jag startade som knatte. Då visste jag så klart inte vilken possision jag ville ha men med åren visste jag de. Jag ville bli målvakt! Sakt o gjort så blev jag de, gick väl inte lysande i början med med åren blev de bättre o bättre. Sen i början av tonåren blev de flytt till Stöpen och jag började i Ulvåkers IF. Där fortsatte jag som målvkat fast bara på halvtid. Vi var två stycken som delade på den bördan. Men efter 2-3 år där så tog dömningen all tid och jag slutade där också.



Dömning,
Jag började döma fotboll på knattenivå i UIF och jag fick inspiration av pappa Thomas som är fotbolls domare.
Efter 1-2 år på knattenivå följde jag med Pappa till ett möte i Skövde Fotbollsdomar klubb, SFDK. Där jag blev väldigt väl omhänder tagen av de andra domarna. Jag fick då börja att döma åt min gamla förening VIF och deras ungodmslag där alla domare börjar. Sen efter ett år eller två fick jag gå upp ett steg och döma P16 och F17 samt lite Dam matcher. Jag märkte att de var Väldigt roligt och jag fortsatte, sen har jag avancerat uppåt och säsongen 2007 fick jag ett stipendie för mina framgångar. Detta gjorde att jag absolut ville fortsätta att döma. Och eftersom jag skulle börja med Div. 6 herrar så var jag extremt peppad för ännu en säsong.

Fortsättning följer..

Nu måste jag tyvärr gå och lägga mig men jag skriver mer imorn eller en annan dag snart

Peace and Love
Kyssar♥

Kommentarer
Postat av: robiN

hejhopp allt bra?

2008-10-09 @ 11:14:42
URL: http://roppsnopp.blogg.se/
Postat av: Mimmi

sv; nä det är mysigt:)

2008-10-09 @ 13:56:33
URL: http://mimmigranberg.blogg.se/
Postat av: Nil A

sv: tack :D



jo det händer inte så mycket, det är bara prov, prov, dudå ? :)

2008-10-09 @ 14:35:26
URL: http://nilabukar.blogg.se/
Postat av: robiN

inte riktigt bra ? dårå? hmm jo med mig är det ok kom hem från jobbet nyss woohoo så nu blir det tv och en massa chips :)

2008-10-09 @ 20:01:29
URL: http://roppsnopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0